Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van koalaquest - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van koalaquest - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Fré

11 Augustus 2017 | Indonesië, Denpasar

Dag 21
Bali, in de middag zijn we eindelijk aangekomen. We slapen bij de familie waar Liel een half jaar heeft gewoond. We gaan in de middag met de scooter naar een tempel, Tanah Lot, die in de zee staat. Het is eb dus we kunnen er naar toe lopen.

Dag 22
Vroeg op, we gaan ontbijten bij een heel leuk restaurant dat midden in de rijstvelden staat. De zon schijnt weer en we gaan een dag naar de stranden in Seminyak. Na al het reizen is het best lekker om met een kokosnoot in je hand op het strand te liggen haha. Op onze zitzak in het zand hebben we ook lekker Balinees gegeten en genikst. Daarna nog een stuk gescooterd en door Kuta gewandeld,het is hier echt heel gezellig 's avonds.

Dag 23
Nog een keer ontbijten in de rijstvelden, want het was zooo lekker en leuk zitten daar. Daarna een heel stuk op pad met de scooter. Achterop bij liel zijn we naar Uluwatu gereden, een plek helemaal aan de onderkant van het eiland. We zijn naar de Uluwatu tempel geweest die heel mooi langs de kust en rotsen lag, en hrt water was echt helder blauw. Van de tempel zelf heb ik eigenlijk niet zo veel meegekregen omdat ik de apen die er zaten leuker vond haha. Een aap had een zonnebril gejat van een chinees en even later gaf die hem terug in ruil voor een broodje. Na de tempel zijn we met de scooter naar Uluwatu beach geweest, een strandje dat helemaal verscholen ligt tussen de rotsen. Je moet echt klimmen om er te komen. De golven waren heel hoog dus er waren ook veel surfers, dat was leuk om naar te kijken. Hierna naar nog 2 andere stranden gegaan waar we voor de verandering maar weer wat kokosnoten hebben gedronken en lekker hebben gezwommen. 's Avonds hebben we bij de buurvrouw mie ayam (mie kippensoep) gehaald samen met de 2 kleine snotneuzen die ook bij ons wonen (de kinderen, 2 meisjes van de huisbaas). Ze vonden ons heel leuk en hebben onze hele kamer (en koekjesvoorraad) geplunderd.

Dag 24
Nóg een keer ontbeten in de rijstvelden, het zit daar gewoon zo leuk. Om vervolgens een uur te rijden richting Ubud, een plek in het binnenland van Bali, waar we de komende 2 nachten zullen verblijven. Die middag ben ik naar het Monkey Forest geweest, een bos vol met apen (echt het zijn er wel duizend). Ik had bananen gekocht bij de ingang en zodra ik het bos inliep hing er al een aap in mijn been die helemaal naar mijn hoofd klom en ja, hij heeft al mijn bananen in 1 keer gejat. Het krioelde gewoon van de apen en ze sprongen overal op en zodra je een zonnebril op had of iets los had hangen, dan pikten ze het. Nu weet ik dus waar het woord snotaap vandaag komt haha. Er waren ook mini baby aapjes en zelfs over de straten in Ubud zelfs zaten trouwens apen. Liel houdt niet zo van apen dus die is voor een massage gegaan. Daarna zijn we naar de Ubud market gegaan en heb ik heeel veel souvenirs gekocht, want alles was leuk en goedkoop.
's Avonds zijn we om 9 uur gaan slapen want de wekker gaat om half 2 (!!!) 's nachts want we gaan een vulkaan beklimmen in the middle of the night.

Dag 25
Of beter gezegd: nacht 25. Om 2 uur worden we dus opgehaald bij ons hostel en rijden we naar de voet van de Mount Batur waar we in het donker, met een zaklampje wel, de vulkaan van 1717 meter zullen beklimmen. Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk had onderschat want zeker het einde was echt zwaar. De top was gewoon mega stijl en rotsachtig, dus we waren gewoon rotsen aan het beklimmen. Helemaal dood kwamen we rond kwart voor 6 in de ochtend aan op de top waar we de zonsopgang konden zien. Het uitzicht was echt heel mooi en het was wel echt de moeite waard. Maar onze benen konden echt niet meer haha. Gelukkig was de weg naar beneden in het licht makkelijker en hebben we nog een stop bij de krater gemaakt waar allemaal heet stoom uit kwam. Er waren ook heel veel aapjes en jahoor, voordat ik het wist zat er weer een op mijn hoofd. Gelukkig had die niks gejat deze keer haha. Eenmaal beneden aangekomen wilden onze voeten echt niet meer lopen en waren we heel blij dat we aansluitend aan de trekking een bezoek aan de hotsprings hadden bijgeboekt.
Dit is dus een natuurlijke warmwater spa die wordt opgewarmd door de vulkaan. Het waren echt heeele mooie zwembaden, van die donkere natuurstene baden met allemaal beelden (draken en buddha hoofden enzo) langs de rand die ook warm water spuugden. Het was echt lekker en als ontbijtje kregen we ook nog eens gebakken banaan (niet het allerbeste ontbijt maar het smaakte toch goed). In de middag zijn we terug gegaan naar het hostel en langs de rand van ons zwembad in slaal gevallen (het is ook niet niks, een vulkaan in het midden van de nacht beklimmen) en 's avonds hebben we nog door Ubud gewandeld en lekker gegeten.

Dag 26
Onze laatste dag in Bali. In de morgen zijn we teruggereden naar ons huisje en hebben we nog maar eens bij ons favoriete restaurant geluncht (in de rijstvelden) en hebben we nog wat souvenirs gekocht. In de middag hebben we op het strand afgesproken met een balinese vriend van Liel en hebben we de laatste kokosnoot in het zonnetje gedronken. Die avond zijn we naar Ho Chi Minh gevlogen waarvan we we inmiddels alweer verder richting huis zijn gevlogen (ik zit nu op het vliegveld te wachten op onze vlucht naar Amsterdam)

Dus tot snel en leuk dat jullie mijn blog wilden lezen:)