Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van koalaquest - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van koalaquest - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Fré

07 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

Dag 18
S' Ochtend naar Bangkok gevlogen en eenmaal aangekomen snel een duik in het zwembad van ons hostel genomen en geluncht. In de middag naar Khao San Road gelopen (het Times Square van Bangkok) waar overal kraampjes en clubs zijn en het is eeeenorm druk. We hebben hier heel lekker avond gegeten: Pad Thai en Tom Yum soep. Daarna hebben we een Thai Massage van een uur lang gedaan. Als mijn benen en rug nog niet gebroken waren van de afgelopen paar dagen, dan zijn ze dit nu wel. Dat vrouwtje liep nog net niet over mijn rug heen en trok nog net niet mijn vingers van mijn handen.. maar wel een leuke ervaring.

Dag 19
Vroeg op want we gaan naar het Grand Palace, een mega tempelcomplex waar de koning van Thailand woonde (hij is pas overleden). Er zijn daarom heel veel thai mensen in zwart gekleed en het is mega druk en warm. De tempels waren heel mooi, hele grote gouden tempels en overal beelden. Daarna naar de volgende tempel: Wat Pho gegaan. Hier ligt een enorme goude buddha en nog iets van 90 kleine andere tempeltjes, echt heel indrukwekkend. Over de rivier Kwai zijn we met de boottaxi teruggevaren naar ons hostel en hebben we maar weer een plons genomen, het was echt heeel warm. Na een kleine pauze maar weer op de boot gestapt en richting China Town gegaan. Hier ontmoetten we twee duitse jongens die mee gaan eten en we lopen nog ff door China Town (het stinkt! En ze verkopen er echt alles, ook haaienvinnen en hond). Hierna hebben we de taxi naar Khao San road genomen en hebben we wat eetkraampjes uitgeprobeers. De jongens namen bugs, sprinkhanen, gefrituurde meelworm en schorpioen, yuk! Ik heb een sprinkhaan geproefd en maar snel weggespoeld met mango sticky rice en een Chang (thais bier)

Dag 20
Vandaag een relatief luie dag. We hebben (wéér) een tempel bezocht: Wat Aran. Dit was echt een hele mooie witte tempel,die was ook heel hoog. En overal liepen monniken rond in hun oranje gewaden. Daarna hadden we het even gezien met de tempels en hebben de taxi naar BMK genomen, het grootste winkelcentrum van Bangkok, om wat souvenirs te kopen. 's Avonds hebben we met de duitse jongens afgesproken om naar een rooftopbar te gaan. Eenmaal aangekomen bleek het om een mega super de luxe chique hotel te gaan, met op de 68e verdieping een bar waar we een super mooi uitzicht hadden over de skyline van stad. We moesten ook heel netjes gekleed zijn, anders kwamen we er niet in. Enige minpuntje was dat het eten en drinken niet te betalen was, dus we hebben het maar bij een fruitjuice gehouden. Daarna relatief vroeg naar bed want we moeten om 3 uur op om naar Bali te vliegen, waar we inmiddels al zijn. Hierover snel meer.

Ps. Tante Jo, leuk zeg! Ben jaloers op het lekkere weer in Frankrijk, wij zitten momenteel met een tropische regenbui haha. Veel plezier nog!

Pps. Hoi opa en oma! Leuk dat jullie mijn blog lezen:)

• 07 Augustus 2017 - 10:59

Jolanda:

Hoi, wat leuk om jullie verslag te lezen.
    Eten zou voor mij een probleem zijn, hier in frankrijk ben ik al vegetarier.
    We hebben vandaag onze laatste warme dag, morgen dinsdag onweer en woensdag naar huis.
    Thom en Channah zijn al thuis van zaterdag na een autorit van 10 uur. Veilig en wel thuis aangekomen.
    Geniet nog van jullie onvergetelijke reis en tot in Terneuzen. Fre moet je geen filmpje maken van je vakantie, zoiets wat ome Arnaud ook altijd maakt van Frankrijk. hij wil je wel helpen.

Groetjes nog even vanuit Frankrijk