Hanoi + omgeving - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van koalaquest - WaarBenJij.nu Hanoi + omgeving - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van koalaquest - WaarBenJij.nu

Hanoi + omgeving

Door: Fré

04 Augustus 2017 | Vietnam, Hanoi

Dag 12
Hanoi, oke een beetje te laat, maar we zijn te druk bezig met vakantie vieren. We zijn dus aangekomen in het Noorden.
Deze dag hebben we uitgetrokken om Hanoi, de hoofdstad van Vietnam, te verkennen. We hadden een beetje een late stad aangezien we niet zo veel nachtrust hebben gehad (meisje in onze kamer was 's nachts niet goed geworden maar gelukkig waren daar verpleegster Liel en bijna-maar-nog-lang-geen-dokter Fré)
We zijn naar een oude gevangenis geweest die gebruikt werd tijdens de Vietnamoorlog.
We hebben nog een tempel bezocht en 's avonds naar een waterpuppet show geweest (iets traditioneel Vietnamees, was heel raar). Daarna nog een bezoekje aan het ziekenhuis gebracht bij onze kamergenote, zijn we daar ook weer geweest (en ze leeft nog)

Dag 13
Vandaag starten we een 2-daagse trekkingstocht door de bergen van Sapa. Het id echt meeeega warm en na een busrit van 5 uur zijn we aangekomen in Sapa. We worden door een traditioneel vrouwtje (Mama Gia) opgewacht en met haar lopen we naar haar huis in een village in de bergen van Sapa. Deze wandeling hadden we toch ff onderschat haha. 5 uur later komen we pas aan en hebben in de brandende zon een hele bergvallei beklommen en langs rijstvelden door de bergen gelopen. Eenmaal aangekomen bij haar huisje werden we opgewacht door haar kleinkinderen en kregen we onze slaapplek te zien, een mega leuk bamboe boomhutje met uitzicht over de rijstvelden. Zoooo gaaf. s' Avonds hebben we met de hele fam lekker Vietnamees gegeten en zijn we om 9 uur al gaan slapen (we waren kapot en we hadden geen licht)

Dag 14
De tweede trekking gemaakt. We konden kiezen voor of helemaal terug (naar boven) naar de city te lopen of een wandeling door de village en met de motorbike terug naar de city. Toch maar voor de laatste optie gegaan... haha. Was alsnog een trekking van 4 uur en het kleinkind van 6 jaar klom gewoon vrolijk mee alsof het niks was (liel en ik waren dood op het einde). Toen geluncht en met de motor terug. Dacht echt dat ik deze rit niet ging overleven haha, er zijn dus geen paden of wegen in de bergen en zijn echt langs afgrond weggetjes over losliggende stenen naar boven gereden. But we made it, daarna de slaapbus in en 5 uur later terug in het Hostel.

Dag 15
Weer vroep op, jeeej. Vandaag vertrekken we voor een 2-daagse 'cruise' naar Halong Bay. Halong Bay is een stuk zee met wel 1000 eilandjes en karstgebergten wat op de werelderfgoedlijst staat.  Het was de goedkoopste boot dus zat vol met allemaal jongeren. Op de boot hebben we geluncht en daarna door het uesco werelderfgoed park gekayakt door grotten enzo en later nog van het dak van de boot geplonst (was echt hoog). Tegen de avond kwamen we aan op Cat Ong island, het (onbewoonde) eiland waar we overnachten. Daar lekker gegeten, gezwommen, langs het kampvuur gezeten en midden in de nacht nog maar een keer in de zee geplonst om lichtgevend plankton te zien (en het was nogsteeds mega warm)

Dag 16
Lekker op het strand gelegen en in de middag terug naar Hanoi gegaan. In ons nieuwe hostel aangekomen en nog langs wat marktjes gelopen en met onze kamergenote uit eten geweest.

Dag 17
Weeeer vroeg op (uitslapen doen we niet aan, uitrusten ook niet) want we hebben een dagtour geboekt naar Ninh Binh. Hier hebben we met een bootje gevaren tussen de mooie rotsen en er ook nog tussendoor gefietst en tempels bekeken. Vroeg naar bed want morgenvroeg vertrekken we naar de volgende bestemming.. Bangkok!

• 04 Augustus 2017 - 13:42

Tante Jo:

Hoi dames,
    Fijn en leuk om jullie reisverslag te lezen (hier in het warme Frankrijk 41 graden) , ik kom niet uit mijn luiie stoel. De rest is gaan kano varen, maar vast niet zomavontuurlijk als bij jullie. Het is vast een onvergetlijke reis. Heel veel plezier in Bangkok en op jullie verre reis.
    Groeten Jolanda