Hoi An - Hué - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van koalaquest - WaarBenJij.nu Hoi An - Hué - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van koalaquest - WaarBenJij.nu

Hoi An - Hué

Door: Fré

26 Juli 2017 | Vietnam, Hoi An

Dag 7
Hoi An! 's Ochtends vroeg zijn we dus met de slaapbus aangekomen in dit zonnige kustplaatsje. Na het inchecken bij ons hostel (met supermooi zwembad) zijn we maar gelijk naar het strand gegaan om uit te slapen en lekker te lunchen. Toen we terug kwamen kwam het hostel erachter dat we perongeluk maar 1 bed hadden geboekt en het hostel was vol. Dus dat wordt 4 nachten in 1 bed slapen haha. Daarna nog wezen zwemmen en op de fiets het oude stadscentrum ingegaan. Hoi An is echt een mega leuke stad met overal lampionnen en staat bekend om zijn vele kleermakers (tante MJ, iets voor jou!!) We hebben dan ook gelijk 3 tassen laten maken, 2 kimono's, nog meer kleding en lampionnen gekocht.

Dag 8
Vroeg opgestaan want we hebben een kookcursus geboekt. Op de fiets worden we opgehaald en fietsen we door de rijstvelden en langs de markt (iel er liggen hier overal varkenshoofden). Daarna de cursus begonnen samen met nog een Indiasche jongen. We hebben echt heel lekker vietnamees eten gemaakt: sringrolls, chicken in claypot, papaya salade (mijn nieuwe lievelingseten hier), banh mi (soort hartige pannenkoek) en we hebben van die groentebloemen en versiersels gemaakt. Met een volle buik waren we 6 uur later klaar en hebben nog maar eens een duik in het zwembad genomen. 's Avonds zijn we weer naar het stadje gegaan (deze keer met die indische jongen) en hebben we nog meer spullen gekocht haha..

Dag 8
Alweer vroeg opstaan want we gaan met een boot naar de Cham Islands om te snorkelen. Bij de eerste stop konden we heel veel mooi koraal en vissen zien. Bij de tweede stop was het water  helaas troebel en zijn we maar van het dek van de boot het water in gaan plonsen (het was echt hoog). En we hebben nog op een strandje geluncht. 's Avonds zijn we alweef naar het stadje gegaan. (Inmiddels zitten onze backpacks propvol) en hadden we nog een feest in het hostel.

Dag 9
Onze eerste uitslaapdag en relaxdag. We hebben dus ook niks anders gedaan dan gezwommen, gegeten, gezwommen en nog maar een keer naar  het stadje gefietst (haha). Dit keer alleen cadeautjes gekocht en niks voor onszelf. En ik heb een hele lekkere papayasalade gegeten (inmiddels heb im er wel al 5 op)

Dag 10
The Hai van Pass, dit is de bekende route vanaf  Hoi an naar Hué. Deze zullen we vandaag afleggen achterop de motor, samen met een ander meisje in ons hostel. Het was echt een super mooie route. Onderweg zijn we heel vaak gestopt om foto's te maken van het uitzicht (de route gaat door de bergen en langs de kust). We zijn ook gestopt bij allerlei tempels, buddha's, watervallen en overblijfselen van de Vietnamoorlog (bunkers enzo)

Dag 11
Aangekomen in Hué. Hier hebben we veel te veel gewandeld (we waren verdwaald) en uiteindelijk maar een taxi genomen naar een verlaten waterpark, tempels, een klooster en naar de oude inperial city (hier is een verboden stad net als in peking. In de middag zijn we gevlogen naar Hanoi, het Noorden van Vietnam, waar we nu zijn.

Groetjes Fré

• 27 Juli 2017 - 08:55

Ingrid:

Hallo Meiden ,
    Wat een leuke verhalen allemaal .
    Nog veel plezier ! :)
    Kus

• 27 Juli 2017 - 20:56

Jolanda:

Hoi, fijn om jullie verslag te lezen.
    Hiervij stuur ik jullie de groeten vanuit Frankrijk. We zitten in de Drome, in de buurt van Crest. Lekker op de camping. Alle kids zijn mee, en vermaken zich alsof ze nog klein waren , lekker in het zwembad.
    Groeten en geniet van jullie reis.

• 04 Augustus 2017 - 09:24

Hoi tante Jo, wat daar! Lekker in het zwembad! Groetjes vanuit Bali! Veel plezier nog