Byron Bay en Gold Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van koalaquest - WaarBenJij.nu Byron Bay en Gold Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van koalaquest - WaarBenJij.nu

Byron Bay en Gold Coast

Door: Frédérique

13 Juli 2015 | Australië, Byron Bay

Vrijdag zijn we aangekomen in Byron Bay, een mini surfers/ hippie stadje die rechtstreeks uit een jaren 70 film zou kunnen komen. Er hing een super relaxte sfeer en we hebben zelf eigenlijk ook niet veel meer gedaan dan op het strand gelegen. Wel hebben we de eerste dag een redelijk zware wandeling gemaakt om bij de vuurtoren van Byron Bay te komen. De wandeling ging dwars door het tropisch regenwoud en langs hoge kliffen, berg op en berg af. De vuurtoren lag gelegen op Cape Byron en vanaf hier hebben we walvissen in de oceaan kunnen spotten. Tevens was dit het meest oosterlijke punt van het vasteland van Australië. Na deze leuke twee dagen zijn we met de bus verder naar het noorden gegaan, naar Gold Coast. Hier zijn we één dagje gebleven en hebben we australische biertjes gedronken en lekker gesurft in Surfers Paradise. Momenteel zitten we in de bus, onderweg naar Hervey Bay, nog meer zon!

• 13 Juli 2015 - 20:44

Arnaud, Jolanda:

Hoi Frederique en Jasper,
    Heel veel plezier in Australie . Leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Gelukkig hebben jullie mooi weer, en hebben jullie lekker kunnen surfen.
    Geniet van de reis.
    Groeten vanuit Terneuzen.